https://www.skglive.gr/marios-dramalis-protaseis-gia-tin-poli-tis-thessalonikis/
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Θεσσαλονίκη συμπρωτεύουσα με τα έργα υποδομής , αλλά και με 3 Υπουργεία.
Εκτός από τα γνωστά και μεγάλα έργα που υπόσχονται να μεταμορφώσουν τη Θεσσαλονίκη σε μητρόπολη, ώστε η πόλη να μην θυμίζει σε τίποτα αυτό που είναι σήμερα πρέπει να γίνει και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό.
Εκτός λοιπόν από τα έργα της Θεσσαλονίκης που ξέρουμε:
Το έργο του μετρό
Το έργο του μετρό με μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και ανυπομονησία αναμένεται να φτάσουμε στη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό, που με 13 σταθμούς ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, διασχίζει την πόλη οριζόντια κυρίως πάνω στην Εγνατία και καταλήγει στα ανατολικά προάστια στη Νέα Ελβετία. Επίσης σε κατασκευή είναι και μία δεύτερη γραμμή 5 σταθμών που θα φέρει το μετρό στην Καλαμαριά και θα καταλήγει στα όρια της πόλης, στον τερματικό σταθμό Μίκρα. Με τις σημερινές συνθήκες η βασική γραμμή θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να λειτουργήσει το 2023 και η επέκταση Καλαμαριάς το 2024.
Η λειτουργία του μετρό ειδικά στο κέντρο της πόλης θα φέρει νέο άνεμο επενδύσεων, κυρίως στο real estate, οδηγώντας σε μεγάλη αύξηση τις αξίες των ακινήτων πέριξ των νέων σταθμών.
Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σχεδιάζονται μια σειρά από έργα. Η νέα ιδιωτική διοίκηση του ΟΛΘ «τρέχει» ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων, κορωνίδα του οποίου είναι το εμβληματικό έργο επέκτασης και ολοκλήρωσης του 6ου προβλήτα (με κόστος 170 εκατ. ευρώ).
Το καλοκαίρι που μας πέρασε υπεγράφη η σύμβαση για την οδική σύνδεση του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων: Η σύμβαση υπεγράφη στις αρχές του καλοκαιριού. Με αυτό το έργο τα εμπορεύματα από το λιμάνι θα φεύγουν γρήγορα μέσω του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Παράλληλα ως δημόσια έργα ετοιμάζεται η δημοπράτηση για τα έργα για τη σύνδεση του λιμανιού με το εθνικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα έργα αποσκοπούν στη μεγέθυνση του λιμανιού για να καταστεί ως το κεντρικό σημείο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για τα Βαλκάνια.
Στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκαν κάποιες παρεμβάσεις ανισοπεδοποίησης της δυτικής πλευράς και τώρα ετοιμάζεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ένα μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ για τη λεγόμενη «Ιπτάμενη» Περιφερειακή, στο ανατολικό τμήμα της.
Το Flyover είναι μία νέα εναέρια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος που θα έχει μήκος περίπου 9,5 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό, από το ύψος της Πυλαίας-Πανοράματος μέχρι την περιοχή της Ευκαρπίας-Νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Θα εξυπηρετεί μέχρι και 4.000 οχήματα την ώρα, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Το City Train, δηλαδή ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στα σιδηροδρομικά έργα που θα δημοπρατηθούν τις επόμενες ημέρες μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου. Θα βασιστεί κυρίως σε υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές.
Έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια και δήμους της πόλης, ενώ θα συνδέεται και με το λιμάνι αλλά και μελλοντικά με σταθμούς μετρό (με την προσδοκώμενη επέκταση προς τα δυτικά).
Σε εξέλιξη είναι το έργο οδικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική: Προχωρούν σε ολοκλήρωση (υπό κατασκευή) οι άξονες Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα και Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Στο πρώτο έργο επιτέλους ολοκληρώθηκε το «ορφανό χιλιόμετρο», ενώ στο δεύτερο ολοκληρώθηκε το τελευταίο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα.
Σε φάση διαγωνισμού είναι τα 17 σχολικά συγκροτήματα-ΣΔΙΤ: Περιλαμβάνει σχολικές μονάδες-πρότυπα σε Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα σε διαγωνισμό είναι και αντιπλημμυρικά έργα που αφορούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή της Λαχαναγοράς και έργα αποχέτευσης στην Καλαμαριά.
Η ανάπλαση του χώρου της ΔΕΘ αποτελεί μια διαχρονική κουβέντα για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό που προωθείται είναι η παραμονή και ανάπλαση της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης. Πριν από λίγο καιρό μάλιστα ολοκληρώθηκε και διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, στον οποίο κέρδισε μια βιοκλιματική αρχιτεκτονική πρόταση των κ. Sauerbruch Hutton (Γερμανία), κ. Gustafson Porter + Bowman (Βρετανία) και κ. Έλενας Σταυροπούλου (Ελλάδα).
Ολόκληρο το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να αλλάξει η ανάπλαση της ΔΕΘ, με τα έργα να προχωρούν παρά τη συγκυρία, με στόχο το νέο εκθεσιακό κέντρο να είναι έτοιμο το 2026, στα 100ά γενέθλια της έκθεσης.
Το ConFExPark, όπως ονομάζεται το νέο εκθεσιακό κέντρο αναμένεται να μετατραπεί σε ένα νέο τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, οδηγώντας τη ΔΕΘ στο νέο κεφάλαιο της ιστορίας της.
Το χρονοδιάγραμμα της ανάπλασης προβλέπει ότι τα έργα θα αρχίσουν το αργότερο στις αρχές του 2024 ώστε το 2026 η Έκθεση να γιορτάσει τον πρώτο αιώνα λειτουργία της στο νέο της «σπίτι». Σε κάθε περίπτωση, η ΔΕΘ θα συνεχίζει να διεξάγεται κανονικά, καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών.
Ολοκληρώθηκε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός που αφορά στην ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους.
Η πρόταση που έλαβε το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, επιχειρεί να αναδείξει την οδό Αριστοτέλους ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης, αλλά και ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της. Παράλληλα αυτό που υπάρχει στο τοπίο είναι το υδάτινο στοιχείο αλλά και σειρά από ψηλούς φοίνικες.
Η νέα Αριστοτέλους θα αποτελέσει σημείο μοναδικής ομορφιάς σε όλη την Ευρώπη, η ανάπλαση του μνημειακού άξονα θα προχωρήσει με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ.
Εκτός λοιπόν από αυτά με μεγάλα έργα υποδομών που πρέπει να ολοκληρωθούν , πρέπει να γίνει και κάτι ακόμη για να αλλάξει αυτή η πόλη. Να έρθουν 3 Υπουργεία από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη.
Ποια υπουργεία και γιατί ;
Τόσα χρόνια η πόλη είχε το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης στο παλιό Διοικητήριο το οποίο στην ουσία εκτελούσε εντολές άλλων Υπουργείων και δεν είχε σχεδόν καμία δικαιοδοσία εκτός από κάποια προγράμματα ΕΣΠΑ.
Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών
Με τόσα έργα εν εξελίξει κάλλιστα το υπουργείο θα μπορούσε να έχει έδρα την Θεσσαλονίκη και όχι την Αθήνα και να καταστήσει την Θεσσαλονίκη κέντρο των Βαλκανίων σε μεταφορές και υποδομές.
Το Υπουργείο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
Με τόσες επενδύσεις σχηματισμού ψηφιακών hub στην πόλη της Θεσσαλονίκης και με ανακοινώσεις να γίνει ένα ψηφιακό κέντρο των Βαλκανίων είναι παραπάνω από λογικό να έρθει αυτό το Υπουργείο στην πόλη μας.
Όχι μόνο σε ένα σύγχρονο hub τεχνολογίας και καινοτομίας, αλλά σε τεχνολογική πρωτεύουσα των Βαλκανίων έχει τη δυνατότητα να μετασχηματιστεί η Θεσσαλονίκη, καθώς έχει ήδη προσελκύσει σημαντικά ονόματα και μεγάλες επενδύσεις, στο πλαίσιο της ψηφιακής της ώθησης και της εξωστρέφειας της.
Το κέντρο ψηφιακής καινοτομίας της Pfizer
Η Pfizer και το Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας αναπτύσσει καινοτόμες ψηφιακές και τεχνολογικές λύσεις που προάγουν τον εταιρικό σκοπό της και την ανακάλυψη καινοτόμων φαρμάκων και εμβολίων για τους ασθενείς. Στρατηγική προτεραιότητα του Kέντρου αποτελεί η σύναψη ισχυρών συνεργασιών με ταλέντα της ακαδημαϊκής ελληνικής κοινότητας και τοπικών φορέων του οικοσυστήματος καινοτομίας.
Η επένδυση της Deutsche Telekom
Η Deutsche Telecom, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης έδειξε και αυτή την εμπιστοσύνη της τη Θεσσαλονίκη, η οποία αποτελεί πλέον στόχο των επενδυτών.
Το νέο κέντρο ανάπτυξης λογισμικού της Deutsche Telekom IT Solutions (θυγατρικής του γερμανικού κολοσσού), το οποίο θα μετεγκατασταθεί στην Ελλάδα από την Αγία Πετρούπολη μετά τις κυρώσεις της ΕΕ για την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αποτελεί μια σημαδιακή κίνηση και για άλλους ενδιαφερόμενους επενδυτές του τεχνολογικού τομέα.
Η θερμοκοιτίδα ΟΚ!Τhess
Στα χρόνια λειτουργίας της θερμοκοιτίδας startup ΟΚ!Thess από το 2013, την οποία συνέστησαν που συνέστησαν δήμος, πανεπιστήμια και επιχειρηματικοί φορείς, υποστηρίχθηκαν 150 επιχειρηματικές ομάδες, προέκυψαν 40 νεοφυείς επιχειρήσεις, οι οποίες συνεισέφεραν 200 νέες θέσεις εργασίας και συγκέντρωσαν δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια 5 εκατ. ευρώ.
Deloitte - Pfizer - Accenture - Cisco - Bayer
Την ανάγκη το οικοσύστημα καινοτομίας της Θεσσαλονίκης να προσελκύσει και διεθνές ανθρώπινο ταλέντο, πέραν του εγχώριου, ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της πόλης ως διεθνούς καινοτομικού hub, επισήμανε από την πλευρά του ο Θεόδωρος Παπακωνσταντίνου, partner της Deloitte. Το 2018 η πολυεθνική εταιρεία έθεσε σε λειτουργία στην Τεχνόπολη Θεσσαλονίκης το Πρότυπο Κέντρο Τεχνογνωσίας (DACC) της Deloitte Ελλάδας, στο οποίο έχουν βρει επαγγελματική στέγη περί τους 800 εξειδικευμένους νέες και νέους επιστήμονες.
Είναι λοιπόν σαφές πως η Θεσσαλονίκη χτίζει σταδιακά ένα οικοσύστημα καινοτομίας, στο οποίο συμβάλλουν από μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις, μέχρι πολυεθνικές, ερευνητικά ιδρύματα όπως το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και σε λίγα χρόνια το τεχνολογικό πάρκο 4ης γενιάς ThessINTEC.
To Υπουργείο Παιδείας
Σε μια πόλη με το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο της χώρας το ΑΠΘ και κέντρο των Βαλκανίων κάλλιστα θα μπορούσε να έρθει ένα υπουργείο σαν το Παιδείας στην Βόρεια Ελλάδα.
Το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην παραλία Θεσσαλονίκης παραμένει σχεδόν σκοτεινό τις νυχτερινές ώρες χωρίς φύλαξη και την ιδιά ώρα οι τουρίστες φωτογραφίζονται στο σαφώς πιο καλό φωτισμένο έργο με τις γνωστές ομπρέλες της παραλίας σε μια χώρα που έχουμε 300 ημέρες ηλιοφάνεια τον χρόνο.
Επίσης το ίδιο και μελέτη φωτισμού να γίνει για τον Λευκό Πύργο και όλα τα μνημεία της πόλης που είναι τουριστικές ατραξιόν και σημεία αναφοράς της πόλης μας.
Συνθήματα γραμμένα στη βάση του ανδριάντα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, παγκάκια και τοίχοι γεμάτοι γκράφιτι, καλαθάκια απορριμμάτων μουτζουρωμένα με σπρέι, αλλά και βανδαλισμοί σε γλυπτά αμαυρώνουν την εικόνα του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης.
Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου
Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο αποτελεί και η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από το Αγγελοχώρι ως το Καλοχώρι. Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο σχεδιάζεται να βγει σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα.
Αφορά σε μια μεγάλη ανάπλαση μήκους 40 χιλιομέτρων με τοπικές παρεμβάσεις και θα χρειαστούν αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί, μελέτες και βέβαια χρηματοδοτικό μοντέλο που θα αναλάβει την υλοποίηση αυτού του Project.
Στο τέλος του 2022, το αργότερο αρχές του 2023, αναμένεται το Προεδρικό Διάταγμα για την υλοποίηση του έργου της ενοποίησης, ανάπλασης και αναβάθμισης του Παραλιακού Μετώπου της Θεσσαλονίκης, μήκους 40 χλμ, .
Έως το τέλος του 2024, φιλοδοξούμε να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί και οι απαραίτητες μελέτες, ώστε το διάστημα 2025-2030 να υλοποιηθούν τα έργα ύψους 500 εκατ. ευρώ». Επίσης η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από τα ευρωπαϊκά ταμεία.
Υπενθυμίζεται ότι το προαναφερόμενο πρότζεκτ αφορά σε έργα που προβλέπεται να γίνουν από το Καλοχώρι ώς το Αγγελοχώρι, ενώ η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου αφορά επτά δήμους: Δέλτα, Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού.
Στον σχεδιασμό, περιλαμβάνεται και η δυτική Θεσσαλονίκη, όπου θα εφαρμοστεί μια μελέτη που εκπόνησε το Εθνικό Κέντρο Βιοτόπων και Υγροτόπων, που προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου, (στη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου) και θα δημιουργηθούν αλιευτικό καταφύγιο και διαδρομή πεζών και ποδηλάτων από τη λιμνοθάλασσα μέχρι και την περιοχή του Δενδροποτάμου.
Προτάσεις για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης.
Ένας ενδεικτικός αρχικός προϋπολογισμός για την υλοποίηση των παρεμβάσεων είναι 500 εκατομμύρια ευρώ , η χρηματοδότηση θα προέλθει από το νέο ΕΣΠΑ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και όποια άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι διαθέσιμα. Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης προβλέπει έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023 ενώ στο διάστημα 2023 – 2024 προβλέπεται η εκπόνηση μελετών και αρχιτεκτονικών διαγωνισμών και η δημοπράτηση των έργων έως την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων προβλέπεται για την περίοδο 2025 – 2030.
Το έργο ως το σημαντικότερο στην Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία παρόλο που θα έπρεπε να έχει προχωρήσει εδώ και δεκαετίες δυστυχώς δεν προχώρησε και το γεγονός αυτό κράτησε τη Θεσσαλονίκη πολύ πίσω. Το νέο παραλιακό μέτωπο που θα διαμορφωθεί θα δίνει αναπτυξιακές δυνατότητες στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, αλλά θα αναβαθμίσει σημαντικότατα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία θα συνδέει πια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή με τη θάλασσα κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει.
Πρέπει να μπουν κανόνες στο παραλιακό μέτωπο και θα διαμορφωθούν χρήσεις γης ενώ θα δημιουργηθούν σε όλο το μήκος του περιπατητικές και ποδηλατικές αλλά και ζώνες αστικών αναπλάσεων. Με το έργο αυτό θα αναβαθμιστεί όλο το δυτικό παράκτιο μέτωπο ταυτόχρονα με τις εργασίες απορρύπανσης και περιβαλλοντικής αναβάθμισης, αλλά και όλο το ανατολικό παράκτιο μέτωπο όπου και εκεί δυστυχώς η κατάσταση είναι πολύ υποβαθμισμένη. Όλοι οι φορείς πρέπει να πορευτούν ενωμένοι γι’ αυτό το έργο.
Αναλυτικά οι προτάσεις
Συγκεκριμένα, προτείνονται:
Καλοχώρι – ΟΛΘ:
1. Στη λιμνοθάλασσα στο Καλοχώρι η εφαρμογή της μελέτης που εκπόνησε το ΕΚΒΥ καθώς και ένα αλιευτικό καταφύγιο, το οποίο επιπρόσθετα θα λειτουργήσει ως στάση της θαλάσσιας συγκοινωνίας σε περίπτωση επέκτασής της.
2. Η δημιουργία διαδρομής πεζού και ποδηλάτου επί πασσαλόπηκτης ελαφριάς κατασκευής από την περιοχή της λιμνοθάλασσας έως και το Δενδροπόταμο.
3. Η ανάπλαση της κοίτης του Δενδροποτάμου, που θεωρείται και η αρχή της πορείας του Δυτικού Τόξου προς τα στρατόπεδα Μεγ. Αλεξάνδρου, Παπακυριαζή, Παύλου Μελά, Στρεμπενιώτη, το Επταπύργιο και τους Κήπους του Πασά.
4. Η εξυγίανση και ανάπλαση της περιοχής του Δενδροποτάμου και των βυρσοδεψείων με συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου έως την οδό 26ης Οκτωβρίου.
Περιοχή ΟΛΘ – Δυτικής Εισόδου:
5. Η δημιουργία Μητροπολιτικού Δυτικού Πάρκου στο χώρο του παλιού εμπορευματικού σταθμού σε συνέχεια των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων του Μουσείου Ολοκαυτώματος με την ένταξη σε σχέδιο πόλης περιοχής μεγέθους 140 στρ. ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ.
6. Η δημιουργία διαδρομής από το νέο Μουσείο Ολοκαυτώματος έως την Πλατεία Ελευθερίας, διαμέσου του παλαιού Εμπορευματικού Σταθμού και του ΟΛΘ ως πορεία μνήμης, σε ανάδειξη της Νεότερης Ιστορίας της Θεσσαλονίκης.
Πρώτος Προβλήτας ΟΛΘ – Μέγαρο Μουσικής:
7. Η συνέχιση της διαδρομής πεζού και ποδηλάτου από τον 1ο προβλήτα του ΟΛΘ έως τον Λευκό Πύργο με επέκταση του κρηπιδώματος σε κυμαινόμενο πλάτος με χρήση αναστρέψιμων κατασκευών χωρίς εμπλησμό.
8. Πολεοδομικές ρυθμίσεις στην περιοχή των ναυτικών ομίλων για την ενσωμάτωση των προτεινόμενων ακτομηχανικών παρεμβάσεων στον αστικό ιστό.
9. Η χωροθέτηση μεγάλου μεγέθους υπόγειων χώρων στάθμευσης στα οικοδομικά τετράγωνα ανατολικά της οδού Μεγ. Αλεξάνδρου.
Μέγαρο Μουσικής – Ποσειδώνιο – Αλλατίνι:
10. Ρυθμίσεις στο νότιο άκρο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με σκοπό την ενιαία πολεοδομική αντιμετώπιση της περιοχής του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης – Ποσειδωνίου – Αλλατίνη και της εκτός σχεδίου παράκτιας περιοχής στο όριο με τον Δήμο Καλαμαριάς με τη δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πόλου Πολιτισμού , Αθλητισμού και Τουρισμού με στόχο:
-την επανάχρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των ιστορικών διατηρητέων κτιρίων των Μύλων Αλλατίνη και την άμεση προβολή τους στο παραθαλάσσιο μέτωπο,
-τη δημιουργία ενός μεγάλου κοινόχρηστου χώρου στη θέση του Ποσειδώνιου από τους Μύλους Αλλατίνη έως τον Κελλάριο κόλπο,
-την ενσωμάτωση των κτιρίων του ΟΜΜΘ στον αστικό ιστό με τη δημιουργία νέας πλατείας ως σημείο αναφοράς τη σημειακή εκτροπή ή μερική υπογειοποίηση της οδού Μαρία Κάλλας και τη σύνδεσή της με την οδό Γκόνη,
-τη δημιουργία νέου Ναυταθλητικού υπερτοπικού κέντρου,
-την κατασκευή μικρού μεγέθους εμπλησμού μετά από ακτομηχανική μελέτη και έγκριση της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
Περιοχή Δήμου Καλαμαριάς – Περιοχή Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη:
11. Πολεοδομικές ρυθμίσεις στο παράκτιο μέτωπο του Δήμου Καλαμαριάς, για τις πρώην εγκαταστάσεις του Κυβερνείου, του ΙΚΑ και του ΝΟΚ και για τη χωροθέτηση του μνημείου των Απολυμαντηρίων.
12. Η δημιουργία της πρώτης αστικής τεχνητής κολυμβητικής περιοχής μετά από ακτομηχανικές μελέτες στην πλαζ της Αρετσούς.
13. Η δημιουργία ζώνης παραλιακού κοινόχρηστου χώρου για την ανάπτυξη κολυμβητικών περιοχών στο μέτωπό της μετά από μελέτες και ακτομηχανικά έργα.
14. Η ενσωμάτωση στον πολεοδομικό σχεδιασμό της γραμμής επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Αεροδρόμιο, και των αναγκαίων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
15. Ο επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών κατευθύνσεων και επιλογών της παραλιακής περιοχής της Δ.Ε. Πυλαίας που εντάσσεται σε σχέδιο πόλης με στόχο τη δημιουργία υπερτοπικού πόλου κεντρικών λειτουργιών και τουρισμού – αναψυχής, με παράλληλη απομάκρυνση και μετεγκατάσταση σε άλλη θέση των υφιστάμενων ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων.
Αγρόκτημα Θέρμης – Δήμος Θερμαϊκού:
16. Η δημιουργία Ανατολικού Μητροπολιτικού Πάρκου – Βοτανικού κήπου σε τμήμα της έκταση του ΑΠΘ πλησίον του αεροδρομίου με ταυτόχρονη διατήρηση της χρήσης των εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων και ανάδειξη του μη χαρακτηρισμένου υγροτόπου, καθώς και η χωροθέτηση στάσης ΜΕΤΡΟ και Θαλάσσιας συγκοινωνίας με τις απαιτούμενες συνοδές υποστηρικτικές χρήσεις.
17. Η χωροθέτηση Επιχειρηματικού Πάρκου για την ανάπτυξη Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης για την εξυπηρέτηση του αλιευτικού στόλου του Θερμαϊκού Κόλπου.
18. Ο επαναπροσδιορισμός των πολεοδομικών ρυθμίσεων της ευρύτερης περιοχής του πρόσφατα χωροθετημένου Τεχνολογικού Πάρκου Thess-INTEC.
19. Η επανάκτηση του ρόλου και των στοιχείων ανάπτυξης της παράκτιας περιοχής του Δήμου Θερμαϊκού, ως κύριας ζώνης θαλάσσιας αναψυχής του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, με την επικαιροποίηση των δεδομένων και την προβολή των αναμνήσεων των δεκαετιών του ’60 και ’70.