ΛΥΣΕΙΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
H γραφειοκρατία τρώει τεράστιο χρόνο από τις επιχειρήσεις, αλλά και από τους υπαλλήλους του κράτους, ενώ στην πλειονότητα των περιπτώσεων, για να μην πούμε σε όλες, ο χρόνος είναι μη παραγωγικός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι αποτρεπτικός παράγοντας σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση και την αστάθεια σε όλους τους τομείς, για επενδύσεις.
Η σκέψη για ηλεκτρονικές συναλλαγές με τις δημόσιες υπηρεσίες φυσικά είναι αρκετά καλή και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, αλλά για να γίνει πραγματικότητα, πρέπει να γίνουν αρκετές βασικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας αρκετών διαδικασιών που απαιτούν φυσική παρουσία του πολίτη στη Δ.Ο.Υ.
Επίσης, από τη στιγμή που υπάρχουν κωδικοί, θα μπορεί να γίνει διασύνδεση και με άλλους φορείς του Δημοσίου (ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ κλπ) που απαιτούν και αυτοί κλειδάριθμο, για να ενεργοποιηθούν οι κωδικοί.
Τις ταυτότητες εκδίδει η αστυνομία. Θα μπορούσε αυτόματα λοιπόν να στέλνει στο taxis και να ενημερώνεται αυτόματα το σύστημα της ΔΟΥ με τον νέο αριθμό ταυτότητας του κάθε φορολογούμενου, λέγοντας απλά το ΑΦΜ του στην υπηρεσία της αστυνομίας. Άλλωστε, η διαδικασία αυτή εφαρμόστηκε επιτυχώς για κάποιους φορολογούμενους, αλλά μετά ατόνησε και γυρίσαμε στην παλιά, γνώριμη διαδικασία.
Επίσης, θα μπορούσε χωρίς να μεσολαβεί η αστυνομία να τη στέλνει ο φορολογούμενος στο taxis και να υποβάλλει το Μ1 ηλεκτρονικά. Έτσι και αλλιώς, η Δ.Ο.Υ έχει ήδη διασύνδεση με την αστυνομία και μπορεί να ελέγξει εάν κάποιος αριθμός ταυτότητας υπάρχει ή όχι.
Η εφαρμογή για κινητά «έξυπνα» τηλέφωνα έχει στόχο να συμβάλει στην πάταξη της φοροδιαφυγής αλλά και να βάλει τέλος στην χαοτική συλλογή αποδείξεων τις οποίες είναι υποχρεωμένος να μαζεύει ο φορολογούμενος. Η εφαρμογή εκτός από το να βάζει τέλος στην συλλογή χαρτιού, διευκολύνει τον χρήστη στην κατηγοριοποίηση των δαπανών, στον έλεγχο των συναλλαγών του και στον υπολογισμό των εξόδων του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα της επιλογής του.
Η αποθήκευση των αποδείξεων υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται με τρεις τρόπους:
- με φωτογραφία της απόδειξης και αυτόματη αναγνώριση των απαραίτητων δεδομένων όπως ΑΦΜ επιχείρησης, ποσό, ημερομηνία.
- χειροκίνητη συμπλήρωση των στοιχείων της απόδειξης (ΑΦΜ εταιρείας, επωνυμία, περιοχή, ημερομηνία, συναλλαγή) και συνοδευτική φωτογραφία της απόδειξης και
- μέσω του bar code της απόδειξης.
Η εφαρμογή NoPaperGov για «έξυπνα κινητά» πρόκειται για μια ψηφιακή βιβλιοθήκη εγγράφων - δικαιολογητικών στο κινητό που στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας και τη συνεχή αναπαραγωγή των ίδιων εγγράφων.