ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη– Αθήνα με κόστος μόλις στα 10 ευρώ, οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Όμως, ακόμη και αν χρειαστεί να φορτίσει κάποιος το όχημά του πληρώνοντας το σχετικό κόστος, η συγκεκριμένη δαπάνη είναι πολύ πιο χαμηλή σε σχέση με το κόστος που απαιτείται για τον ανεφοδιασμό με βενζίνη ή πετρέλαιο.
Κατά μέσο όρο τα οχήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας καταναλώνουν περίπου το ισοδύναμο ενός λίτρου βενζίνης, δηλαδή περίπου 10 kWh ηλεκτρικού ρεύματος, ανά 100 χιλιόμετρα.
Αν λάβουμε υπόψη πως το μέσο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας ανέρχεται (μαζί με τις επιπλέον χρεώσεις) στα 20 λεπτά του ευρώ για την κάθε κιλοβατώρα, τότε η δαπάνη για να διανύσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απόσταση 100 χιλιομέτρων δεν ξεπερνά το ποσό των δύο ευρώ.
Από την άλλη, για την ίδια ακριβώς απόσταση το πλέον οικονομικό πετρελαιοκίνητο όχημα θα χρειαστεί να «κάψει» καύσιμα αξίας τουλάχιστον 5 ευρώ, ήτοι δυόμιση φόρες μεγαλύτερο κόστος.
Φυσικά για ένα βενζινοκίνητο όχημα, το κόστος είναι ακόμη μεγαλύτερο.

Με άλλα λόγια, για την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη που έχει απόσταση περί τα 500 χιλιόμετρα, το κόστος με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μόλις 10 ευρώ, δηλαδή κατά πολύ μικρότερο ακόμη και από τη δαπάνη για την πληρωμή των διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα.
Επιπλέον, με τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος επιτυγχάνεται κατά 80 - 90% λιγότερη κατανάλωση ενέργειας λόγω της υψηλής απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς οι τελευταίοι έχουν μεγάλες θερμικές απώλειες ενέργειας.
Δεν είναι, όμως, μόνο το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος λειτουργίας που καθιστά την ηλεκτροκίνηση συμφέρουσα από οικονομικής άποψης για τους οδηγούς.
Τα εν λόγω οχήματα απαιτούν επίσης μικρότερη δαπάνη όσον αφορά στη συντήρησή τους, ενώ οι μηδενικοί ρύποι και η σχεδόν αθόρυβη λειτουργία τους διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια για περιορισμό της ηχορύπανσης και των εκπομπών ρύπων στα αστικά κέντρα.
Στα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων συγκαταλέγεται, επίσης, ο απλός μηχανισμός τους και η ευκολία στην οδήγηση. 

Ο πρώτος κοινόχρηστος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη είναι γεγονός και ανήκει στο Δίκτυο ΦΟΡΤΙΖΩ. Βρίσκεται στο πρώτο επίπεδο του Polis Park του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου και είναι ο πρώτος από τους τρεις που έχουν προγραμματιστεί να εγκατασταθούν από την εταιρεία FORTISIS.